Ready for research

boy-studying-with-laptop

Mixed Race boy looking at laptop. Photography. Britannica ImageQuest, Encyclopaedia Britannica, 25 May 2016. quest.eb.com/search/154_2895475/1/154_2895475/cite. Acessed 30 Jan 2017

 

A PowerPoint presentation showing the results of their research on “The Middle Ages : How did People live” – as a cross curricular project using the book “The Tale of Despereaux” – is the goal of our P4EN students. In class they got an overview on how to start and structure their research as well as what to observe, during their library lesson they learned about the e-resources the school library offers. Now that our students in year 4 know about the web links, Britannica School & Image Quest, how to find and get access, they are eager to start their work. We are very much looking forward to their presentations!

 


 

Die Ergebnissen der Nachforschungen zum Thema “Das Mittelalter : Wie die Menschen lebten” in einer PowerPoint Präsentation vorzustellen, das ist das Ziel des fächerübergreifenden Projekts der P4EN Schüler, welches das Buch “Despereaux : von einem, der auszog das Fürchten zu verlernen” einbezieht. Im Unterricht erhielten die Schüler einen Überblick zu Herangehensweise und Strukturierung der Recherche und was dabei zu beachten ist, während der Bibliotheksstunden lernten sie die verfügbaren elektronischen Ressourcen der Schulbibliothek kennen. Mit dem Wissen wie und wo man auf die Weblinks, Britannica School & Image Quest zugreifen kann, machen sich unsere Schüler eifrig an die Arbeit. Wir sind gespannt auf die Präsentationen!

Advertisements

Leave a comment

Filed under Primarschule - Primary, Projekte - Projects, Schulbibliothek

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s